lördag 6 juni 2009

Sommardag

Vi vilar på vackra Hästö


Idag har varit en alldeles särdeles fin dag. Tyvärr var Emir inte hemma, han har jobbat på sin magisters båt ute på en ö. Men jag o Carra har verkligen bara haft det bra och njutit av solen idag. Vi började morgonen med att gå ut till studentviken o var ute där och slappade till lunch. Carra hade ett ben att tugga på och jag hade lite farmakologi att repetera. Sen gick vi hem och jag fixade lunch, kyckling, klyftpotatis, sallad och tzatsiki. Eftersom det är sommar nu så måste jag ha många böcker hemma, så jag passade på att fixa en boklista tills på måndag, ska till biblan då.


Min boklista:
Tio små negerpojkar - Agatha Christie

Den tredje hemligheten - Steve Berry
Blandat blod, samt Sigrids hemlighet - Katarina Mazetti
Ps, I love you - Cecilia Ahern
Kallocain - Karin Boye
Agnes Grey - Anne Brontë
Shirley - Charlotte Brontë
Mina drömmars stad - Per Anders Fogelström (Yes - tänker pappa nu :))
Sofies värld - Jostein Gaarder
Min mormors historia - A Pleijel, M Tikkanen, M Sveland
Ensamhetens vin - Iréne Némirovsky

Bokhandlaren som slutade bada - Fritiof Nilsson
Eino Hanski - Revolutionens barn

Nån som har några bra förslag på fler böcker?



Nöjd, nybadad och sötast i världen


Resten av dagen har vi cyklat runt på upptäcksfärd, och eftersom det var så varmt och Carra travade över en mil sammanlagt så fick hon bada tre fyra gånger. Men ingen simtur den här gången :)



Alla kontaktövningar börjar ge resultat!


Nu känner jag att det vore på sin plats att sticka lite, och lyssna på nya boken av Dan Brown - Gåtornas palats.. Börjar få lite solfrossa så jag ska krypa ner under en filt. Emir har plockat upp min cykel till lägenheten och står iförd oljiga arbetskläder och plockar isär cykeln.. vi får se vad det blir! :)


Emir är som gladast när han meckar


/Mys



2 kommentarer:

Anonym sa...

Yes! Kanske också Eino Hanskis böcker om Leningrad/ Pappis

lovely oh sa...

haha ja! dem verkar faktiskt vara mycket bra, lägger till den första boken i listan! gaggapappa