måndag 8 juni 2009

Regnet som ruskar

Idag har det varit regnigt igen. Var är sommaren? Jag cyklade i ösregn till biblioteket och lånade böcker och proppade ryggsäcken full. Blev dessa till att börja med:


Värld av is - så fin bok med bilder från arktis
Ensamhetens vin
Agnes Grey
Helvetet på jorden
Tio små negerpojkar
Den tredje hemligheten
Mina drömmars stad
Erövringen
Oryx och Crake




Zorba gillade att jag stannade inne för att läsa


Sen har jag spenderat dagen men att dricka te och läsa och ta korta promenader med Carra i regnet, hon är inte så förtjust i att få vatten i ögonen så hon stannar hellre inne och myser.



Djuren kurar ihop sig, regnet smattrar utanför



Kärlek


Jag har lånat Emirs systemkamera ganska mycket sista tiden, det är så kul att fotografera igen! När jag var lite mindre, 13-15 så där, så gick det knappt en dag utan att jag fotade något. Än så länge har jag bara haft kameran inställd på automatik, men jag tänkte att jag ska lära mig dess funktioner nu. Ska börja ha med den överallt också tror jag. Det bästa är att fotografera människor tycker jag, kan man fråga folk man inte känner om man får fota dom?


Hittade dessutom två gamla oframkallade rullar hemma, ska bli så
spännande att se vad som är på dom!



Igår var jag lite uttråkad på kvällen, så jag plockade fram lite färger och målade lite. Men det som blev bäst var inte det jag målade, utan de foton jag tog :) Blir så glad av den här fina plåtlådan som jag hittade på loppis, och alla fina glada pennor och färger som nästan ser ut att bubbla fram ur lådan.


Visst får man lust att måla?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asta, Asta var är du? /Pappis

lovely oh sa...

ni saknar henne va? =)