söndag 7 juni 2009

Slappers söndag


Varför är det så himla mysigt att sätta sig med en kopp kaffe vid datorn? Jag börjar varje morgon med att sätta mig och surfa en stund med rykande kaffe, och en morgon utan den morgonstunden är ingen bra morgon :)

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag ska springa varannan dag. Idag var det mulet och regnigt igen, perfekt väder! Mätte sträckan jag sprang och det var 3,3 km. Det tog 24 minuter, och jag springer nästan hela tiden. I uppförsbackarna går jag snabbt ist. Får se hur lång tid det tar innan jag klarar 5 km utan att gå nåt! Är faktiskt jätteskönt att vara ute o springa, det är så himla kul att ha kommit igång.

Emir lagade precis världens godaste pasta i ugn, så jag är mätt och belåten. Panos och hans hund Figaro är här, och Figge nosar runt efter katterna. Tydligen så gillar han att tvätta katter =)
Carra och han verkar tävla om vem som kan få mest uppmärksamhet av oss, det är kul att se hur dom springer emellan oss och hoppar upp i knät och grejer :) Dragkamp blir det också en hel del med morr och gruff på lek..


Figge spanar efter Carras leksak


Dragkamp..



Vill så gärna visa Emirs handgjorda gunghäst också, tycker att den är så fin! Jag ska måla den och så ska den bli en present. Visst är den fin! Än så länge passar den väldigt bra som dekoration här hemma.

Gunghästen som Emir byggt av ek. Manen och svansen är av rep.



Jag tycker den har karaktär!


Nej, nu ska jag gå ut på balkongen en sväng och kika på vädret, kanske passar att sitta där en stund. God kväll!

2 kommentarer:

Therese sa...

Har ni öppen spis? vart/hur bor ni egentligen? :D :D :D

lovely oh sa...

hihi jo det har vi :) Vi kom över en vindsvåning med öppenspis, golvklinkers, snedtak, diskmaskin, nyrenoverat kök i ek och keramikhäll, och så är det takterass också :) värsta fyndet! men den öppna spisen är ju lätt det bästa av allt.. i vintras grillade vi korv där :)