tisdag 28 juli 2009

Ett vackert förkläde, gammeldags udda tallrikar lite hemtrevlig doft

Igår var jag riktigt sur nästan hela dagen. Pms-bitch som jag blir en gång i månaden så hade jag supersvårt att vara trevlig på jobbet. Det tog på krafterna, men på lunchen fick jag sova en halvtimme samtidigt som en katt kurade ihop sig vid mina fötter och E klappade mig över håret. Det hjälpte lite.

Sen kom jag på att ett vackert förkläde, gammeldags udda tallrikar och lite hemtrevlig doft av matlagning och bakning kan förvandla och spela skimmer över vilken dag som helst. Då kan det till exempel hända att dagen slutar med thailändsk kyckling med jordnötssås, och en äppelkaka och ett kvällsdopp!

Blev tvungen att fotografera mina fina nya, gamla tallrikar så ni också får se hur fina de är:






För mig är såna här fina tallrikar som konst, nästan.
Dom gör mig bara så himla glad!



Ville ju gärna att ni skulle få se mitt fina förkläde också, fast det var svårt att få bra bilder på det. Ni får ursäkta stöket i bakgrunden, pms-bitchen hade alls inte någon lust att städa igår, och E glömde bort just det där lilla stöket. Typiskt :)




Det blev så hemtrevligt, först jordnötsdoften, sen kaneldoften från äppelkakan. Morfars fina gamla bakbok. Modern bakning från förr!





Förra hösten knaprade Zorba av blommorna på mina orkidéer. Jag trodde inte att det skulle bli fler blommor, men på en av orkidéerna har det faktiskt kommit tre stora härliga blommor, till och med ännu finare än de förra! Ska jag tacka Zorba kanske, gjorde han något speciellt? Är han trädgårdsmästare i grunden? För de nya blommorna har han inte gått i närheten av ens. Tål att klura på..


Kvällsdoppet får ni se bilder från en annan dag. Blev riktigt fina bilder på Caramellen.



~ Over and out från en glad pms-bitch ~


1 kommentar:

Unknown sa...

vilket vackert förkläde! se till att använda det ofta ;-)