söndag 19 juli 2009

Igelkott



Idag ska jag sy, hela dagen! Igår städade jag min garderob, där det måste ha skett ett bombnedslag. Kläderna hängde ut från hyllorna och var utvräkta över min stackars syhörna. Igår så tog jag tag i det och städade garderoben och sorterade och till och med märkte hyllor med små lappar "T-shirts", "Byxor". Ett litet test kan man säga, för att se om det finns nån möjlighet i världen att min garderob kan förbli städad..
Nu är även syhörnan städad som väl är. Symaskinen, som vägrade fungera och vars knappar inte ens gick att trycka på, har blivit frisk igen! Jag har ingen aning om hur det har gått till. Frågade Emir om han har gjort något, men det har han inte. Jag förstår inte.. Men jag är glad!

Den här lilla misslyckade men ändå söta igelkotten kom till igår kväll, nära midnatt. Den blev skev, den fick fel färg på tråden, och man ser var jag ritat ut mönstret. Men eftersom den är det första jag sytt på länge, och den bara var en kul grej, och den faktiskt är himla himla gullig, så får den vara med här ändå. Jag är inte så knusslig.


Bloggen där jag hittade mönstret
till igelkottis hittar du här.



På baksidan är det en liten ficka. Min igelkott
bär på ett litet brev och en liten glasspeng till lillebror.



Jag blir nog tvungen att sy en till Zorba också.
Han blev kär i igelkotten på en gång. Det visade
han genom att bitas.



Det är så regnigt ute idag, och ingen av oss vill laga mat. Så vi sitter och väntar på pizza som kommer snart. Emir och kompisen kollar på rally och jag bloggar. Snart ska jag sy, tror jag ska försöka mig på att göra ett flaggspel!


Inga kommentarer: