tisdag 26 maj 2009

Till en liten en

Jag har kommit igång och sytt lite nu äntligen, och det är så roligt! Trots att symaskinen inte är så snäll alltid och gör som jag säger så går det bra nästan hela tiden. Jag ville sy en liten tunika/klänning och ett par byxor åt Elsa, men eftersom jag ritade ett eget mönster efter eget huvud så blev det lite för litet. Setet blev i alla fall jättefint och jag tänker att Elsa kanske får ett syskon så småningom, annars får jag väl spara det tills jag och E får barn :)





Visst är galgen snygg? Tror det är farfars gamla.
Måste försöka hitta flera såna.




Jag klippte till klänningen och byxorna av en tröja som jag inte
har så mycket längre. Perfekt med knapparna, jag är
inte riktigt redo för att konstruera knapphål och sånt än tror jag..


2 kommentarer:

Gulligan sa...

vad kul att du börjat sy!!! jättefint set..spara den till du o e får barn;)

lovely oh sa...

haha jo jag får väl göra det :) skulle ju vara roligt om det första bebisplagget jag sytt får vara till vår unge :) får hoppas det blir en tjej då så det passar :)

du är ju en sån inspiration till att sy! hoppas jag kan bli lika duktig som du nån gång!! =)