söndag 18 januari 2009

Charming chair goes Lovely Oh!

I går var jag på second hand och hittade den här lilla fula, charmiga stolen. För femton kronor var den värd att bli buren hem till min tak-terass, där jag satte i gång att slipa den. Med lite antikvit färg och ros-tyg från en kjol blev den romantisk och söt och charmig, och kommer passa perfekt till min pysselhörna (som för övrigt förmodligen blir klar nu i veckan, äntligen..).





Efter att fula lilla stolen fått lite kärlek så blev den plötsligt
Lovely Oh!



9 kommentarer:

Gulligan sa...

Vad fin den blev!!

lovely oh sa...

Tack snälla du!!

Anonym sa...

Ja, verkligen fin vart den. Tänk vilken skillnad med gamla möbler som kan fräschas upp

lovely oh sa...

tack paps! ja det blir verkligen skillnad.. det är så roligt också!!

Anonym sa...

Hej Gumman, vad duktig du är!

Gör så fina saker av gammalt ...skräp.. =)

Har du sett denna sidan?
http://simplelovely.blogspot.com/2008/12/oh-and-speaking-of-gifts-and-books.html

ganska lik din.

lovely oh sa...

Hej stora bror! Tack :) Kollade in på sidan, den verkar mysig, ska titta mera på den. Nu är jag hos G och ska ut och ta en skogspromenad.

Anonym sa...

Vart jäättesnyggt ju, du måste visa bilder på voven ju.

Puss puss!

florin design sa...

Vad fin den blev! fast jag gillade den som mörk och sliten oxå... Gamla möbler är verkligen skoj!

lovely oh sa...

tack florin! jag tyckte också om den som mörk och sliten, men det passade in så dåligt i min lägenhet, så den fick bli lite ljusare :)